PIUSI, yeni bir sisteme veya mevcut bir sistemin iyileştirilmesi olarak kurulabilen tüm ön filtreleme işlemlerine özgü geniş bir filtre yelpazesine sahiptir. Onlar hakkında PIUSI Müşteri Hizmetleri direktörü Alberto Madella ile konuştuk.
Filtre, zorunlu olmamasına rağmen, yakıt dağıtım sistemindeki en önemli unsurlardan biridir . Bu ne? Bu ne için? Filtreler konusunda ortaya çıkabilecek şüpheleri netleştirmek ve cevaplamak için PIUSI Müşteri Hizmetleri direktörü Alberto Madella ile filtreler hakkında konuştuk .
S: ”PIUSI filtreleri, bir dağıtım sisteminde ön filtreleme için kullanışlıdır. O ne demek?"
C: “Filtrelerimiz, kirlilik seviyesini düşürmek ve böylece motora (aracın) zaten takılı olan filtrelerin daha uzun süre çalışmasına ve agresif ajanlardan korunurken daha iyi performans göstermesine izin vermek için depoda bulunan dizeli arıtmak için kullanışlıdır. sıvının kendisinde bulunabilir.
Bu, ön filtrelemenin ana işlevidir: araçların tanklarında yakıt transferi için koruyucu bir kalkan görevi görmek ; örneğin – örneğin – bir çiftlik traktöründe”.
S: “Yani, bize bu tür bir PIUSI filtresinin emiş hortumuna sıralı olarak takılması gerektiğini mi söylüyorsunuz?”
C: “Aksine sistemin teslimat kısmına takılması gerekiyor. Bunun iki ana nedeni vardır: emme hortumuna takılırsa, filtreler tankta halihazırda mevcut olan kirlilikler (örneğin su veya kabın tabanındaki kirleticiler) nedeniyle hızlı ve kolay bir şekilde tıkanabilir ve bu nedenle pompa debisini düşürür ve ayrıca zamanla pompanın kendisine zarar verebilecek bir "kavitasyon etkisi" yaratır.
Ön filtreleme için PIUSI filtreleri , kavitasyon ve kullanım dezavantajları olmaksızın motor için korumanın tüm ön filtreleme etkilerinden yararlanmak için dağıtım hortumuna takılmalıdır ”.
S: "Fakat bir tankta bulunan yakıt neden kirlenmiş olsun?"
C: “Bu, beklenenden çok daha sık ve daha basit bir durum. Kapalı olsa bile , yapılan dağıtım işlemi sonucunda boşaltılması nedeniyle tankın içine bir miktar hava girer . Bu, her teslimat sırasında bir miktar nemli havanın tanka girmesine izin verir. Isıtma ve soğutma döngüleri (gece/gündüz) sonucunda, özellikle tank güneşli bir alana yerleştirilirse, kabın içinde yoğuşma (su) oluşabilir ve tankın tabanında birikebilir (çünkü yakıttan daha ağırdır). kendisi).
Yani pompanın bu suyu emmesi çok kolaydır, çünkü emme hortumu tankın dibindedir ve aracın deposuna iletilebilir. Ayrıca satın alınan sıvının kalitesini ve kamyon namlusundan tanka aktarma prosedürünü de dikkate almalıyız.
Son olarak, "kahve dibi" etkisini de dikkate almalıyız : Tank çok tozlu bir alana yerleştirilirse, kaba giren hava, bir araya toplanıp tankın dibinde biriken küçük parçacıklarla (toz) doludur. Konteyner hiç temizlenmezse, bu tortu zamanla hacim olarak artar ve kademeli olarak pompa tarafından emilir ve filtrelenmediği takdirde araca aktarılabilir”.
S: “ PIUSI ne tür filtreler sunuyor ve ana özellikleri nelerdir?”
C: “Tüm PIUSI filtrelerinin bazı ortak özellikleri – örneğin kartuş filtreleri – ve bazı özel ayrıntıları vardır. Su esir filtreleri deposundaki yakıt içine karışacağı su parçacıkları emmek için yararlıdır.
Ayrıca, sıradan yakıttan çok daha agresif bir sıvı olduğu için belirli malzemelere ihtiyaç duyan biyodizel için bazı filtrelerimiz var .
Ayrıca, aynı zamanda su tutucu olarak da kullanılabilen şeffaf kaplara sahip eksiksiz bir kartuş filtre yelpazesine sahibiz . Şeffaf kap, kaç tane safsızlığın filtrelendiğini görmenizi sağlar ve depodaki yakıtın ne kadar kirlendiğine dair net bir görsel fikir verir.
Şeffaf kap ayrıca, kalıcı olarak bloke edilmeden önce değiştirilebilen kartuşun kendisinin çok daha doğru ve daha hızlı bakımını sağlar. Bu filtre yelpazesi içinde ayrıca metalik kartuşlu bir filtremiz de bulunmaktadır ; bir pompanın ön filtreleme işlemlerinde veya pompanın veya araç deposunun ömrünü uzatmak için diğer filtrelerle uyumlu olarak kullanılabilen - metalik kartuşun boyutu nedeniyle - azaltılmış filtreleme kapasitesine sahip bir tür elek. Bu kartuş yıkanabilir ve tekrar kullanılabilir.
Ayrıca yağ ve yakıt için bazı daha geleneksel filtrelerimiz var . Hepsi belirli özelliklere ve ℬ verimlilik oranına sahip.
AdBlue®/DEF için özel bir filtremiz de var ve bu filtre 3 adımlı filtreleme sayesinde katalizörün daha uzun ömürlü olması için dağıtılan sıvının kalitesini korumak için faydalı”.
S: “Tüm PIUSI filtreleri mevcut bir sisteme kurulabilir mi?”
C: “ Evet, kesinlikle. Tüm filtreler, önceden dişli bir giriş/çıkış bağlantısı ile tasarlandıkları ve üretildikleri ve bu nedenle kurulumu kolay oldukları için herhangi bir iyileştirme için uygundur .
Ancak, yalnızca eski sistemlerin değil, yeni sistemlerin de kirliliklerle dolu olabileceğini akılda tutmak önemlidir. Yeni kurulum, birçok partikül ve yabancı madde (kaynak tozu, elektrot parçaları, boya kalıntıları, plastik parçalar vb.) içerebilen yepyeni bir tanktan emilir ve bu durumda bir ön kurulum yapmak çok önemli ve stratejiktir. aracın deposuna aktarılabilecek kirlilikleri önlemek için filtreleme sistemi. Bizimki gibi bir filtre, pompanın kendisini ve aracın motorunu korumak için kullanışlıdır”.